Academic research
Publications
Understanding the Role of Professional Organisations in Supporting the Development of the Creative Industries at the Local and Global Levels: Paris as the Global Node for the Fashion Industry (1973–2011)
A Repository of Mediterranean Memories: How a Ritual Dress Has Become a UNESCO Cultural Heritage of Humanity
Haute Couture et avant-garde : le cas de la revue Heim (1930-1937)
L’ensemblier : un acteur du luxe. De Paul Poiret à Gaston-Louis Vuitton
Couturiers historiographes : écrire l’histoire de la mode. Le cas de Gaston Worth (1895)
Entre crainte et désir pour les objets connectés: Comprendre l'ambivalence des consommateurs
Square but straight: Measurement tool design to improve response fluency and certainty
The globalisation of the fashion industry: opportunities for European companies
Les nourritures de Jean-Jacques Rousseau. Cuisine, goût et appétit
The GRID scale: a new tool for measuring service mixed satisfaction
La Parisienne. Topographie d’une capitale de la mode à travers ses discours, xixe-xxe siècles
La créativité, source de soft power pour la France ? Le cas de Paris et de la mode
“Sound and safe”: The effect of ambient sound on the perceived safety of public spaces