Academic research
Publications
L’industrie de la mode & les nouveaux territoires de la mondialisation
La mode : un concept occidental ? Panorama transversal au prisme de la pensée postcoloniale & décoloniale
Les enjeux du développement durable dans l’industrie de la mode
Museum of Modern Art, 1944 : l’habit selon l’architecte Bernard Rudofsky
When a clean scent soothes the soul: Developing a positive attitude toward sharing service space with strangers
Ethical judgments of sexualized ads featuring Women: The role of identification with feminine archetypes
Within sniffing distance: impact of ambient scent and physical distancing on consumer comfort with frontline employees
Measuring the Value of Blockchain Traceability in Supporting LCA for Textile Products
A quand remonte le marketing du point de vente en France ? La pratique de la science de l’étalage dans les magasins de nouveautés entre 1910 et 1938
A Delphi-Régnier Study Addressing the Challenges of Textile Recycling in Europe for the Fashion and Apparel Industry
Consentement à l’effort et Covid-19 : les apports du management par le care au management public
Sensorial Cosmologies: Fashion Design and the Embodied Practices of the Wearer
The different determinants of purchasing luxury goods online: An international comparison
Drapés sans spectateurs. Chemise de nuit et sommeil des apparences